WIADOMOŚCI

Whitmarsh warunkowo popiera trzeci bolid
Whitmarsh warunkowo popiera trzeci bolid
Jak przypuszcza Martin Whitmarsh, szef zespołu McLaren, trzeci bolid mógłby przyczynić się do poprawy widowiska, jednak jest również wiele negatywnych aspektów związanych z wprowadzeniem dodatkowego samochodu.
baner_rbr_v3.jpg
Największym zwolennikiem wprowadzenia trzeciego bolidu jest Ferrari, które otwarcie wyraża swój punkt widzenia. Whitmarsh zwraca jednak uwagę na wpływ dodatkowego samochodu na pogłębienie różnic pomiędzy większymi, ustabilizowanymi ekipami, a mniejszymi zespołami.

„Trzeci bolid jest dobrym pomysłem, ale przy zmniejszonej liczbie zespołów” mówił szef McLarena. „FOTA ciężko pracuje, aby znaleźć sposób na zachęcenie i pozwolenie wszystkim zespołom, które są obecnie jej członkami, na rozwój i działanie. Jeśli wprowadzimy trzeci bolid - McLaren, Red Bull, Ferrari i Mercedes prawdopodobnie będą zadowolone, ale oddając sprawiedliwość mniejszym zespołom – to tylko powiększy ich stratę”.

„Myślę, że w przypadku, gdy liczba zespołów spadnie poniżej dziesięciu - a w tej chwili mamy nadzieję, że w przyszłym roku będzie ich 13 – byłaby to świetna okazja. Myślę też, że jeśli załączymy trzeci bolid do przepisów, zachęcimy tym ludzi kompetentnych, ale nie ekspertów od F1 do udziału. Wydaje mi się, że zapewni to interesujący spektakl”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

26 KOMENTARZY
avatar
DarthG

09.06.2010 09:52

0

to bez sensu...


avatar
Gosu

09.06.2010 09:53

0

Pomysł byłby dobry gdyby było max 8 zespołów. Na dzień dzisiejszy ten pomysł trzeba odłożyć na półkę.


avatar
RapidWave

09.06.2010 10:14

0

1. DarthG - zgadzam się że bez sensu, więcej zespołów większa konkurencja, więcej pomysłów na ulepszenia, ciekawsza walka, powinni się skupić raczej na tym co zrobić żeby nowe zespoły miąły lepsze wsparcie techniczne, i nie odstawały 4 sekundy na okrążeniu


avatar
el_diablo

09.06.2010 10:15

0

A ja tu widzę trzeci bolid jako testowy podczas wyścigu :)


avatar
Niespokojny

09.06.2010 11:06

0

..., a może po jednym bolidzie na zespół? Zniknęłoby wiele problemów - kierowca nr1, polecenia zespołowe, mniejszy budżet. :-)


avatar
kam39

09.06.2010 12:32

0

Jeśli wprowadzimy trzeci bolid - McLaren, Red Bull, Ferrari i Mercedes prawdopodobnie będą zadowolone, a o Renault to nie łaska wspomnieć?? też przecież jest bardzo dobrym zespołem


avatar
Gosu

09.06.2010 13:12

0

6. kam39 Renia jest pomijana notorycznie z grona mocnych zespołów, ale miejmy nadzieję, że już niedługo.


avatar
Ataru

09.06.2010 14:07

0

6,7, Renault jest piate w stawce i jest tez sporo biedniejsze od czolowej czworki.


avatar
matito

09.06.2010 15:08

0

bez sensu


avatar
Gosu

09.06.2010 15:15

0

8. Ataru Myślisz, że sporo brakuje Renacie do Merca i Ferrari ? ;)


avatar
Senna_olk

09.06.2010 15:33

0

10. Gosu Ja myślę, że tak.


avatar
bmath

09.06.2010 15:36

0

Najlepiej jakby sam McLaren był a potem drugi wyścig i samo Ferrari. A tak na poważnie to lepiej by startował jeden bolid i skończyły by się kombinacje


avatar
kam39

09.06.2010 16:12

0

8. Ataru jak by było biedne to nie było by ich w F1 bo tu jest potrzebny ogromny budżet


avatar
gac3k

09.06.2010 17:33

0

8. RedBull ma budżet chyba 115 mln, Renia 105 a najbogatsze Ferrari ponad 150 a widać jak to jest z szybkością na wyścigach RedBull jest finansowo 4 zaraz przed Renią a ma najszybszy bolid przynajmniej w qualu.


avatar
Ataru

09.06.2010 17:54

0

10. Gosu, jestem o tym przekonany, o czym bolesnie przekonamy sie juz w Walencji. Ale poki co przed nami optymistyczny wyscig ;-) 14. gac3k, ciekawe skad brales te cyferki... Wiesz o tym, ze w wiekszosci pieniadze (poki co?) to tajemnica, a i to, co jest podawane, moze miec z rzeczywistoscia tyle wspolnego, co... nic ;-) Wiadomo jest mniej wiecej tyle, ze Renault ma problemy z cyferkami, choc juz z tym coraz lepiej, a Ferrari ma budzet taki, jakiego bedzie bedzie potrzebowac. Roznica jest diametralna.


avatar
zyla1996

09.06.2010 18:01

0

3 bolidy to tłok na torze. jak by tory były po 10,11 km to wtedy można będzie o tym myślec


avatar
redlum

09.06.2010 18:36

0

więcej bolidów - więcej wypadków - większe show - jak ktoś chce zwiększyć oglądalność tego "sportu" - to powinien iść w tym kierunku


avatar
MARU

09.06.2010 20:55

0

Zaczyna się to robić żenujące,o Renault wcale nie wspomniał a porównując z Mercedesem to nie jest wcale gorsze.Robert robi świetną robote żadnych błędów nie popełnia a kierowcy niektórzy udają jakby tego nie widzieli a sami błędy popełmiają.Wolą się rozczulać nad Vettelem któremu jeszcze sporo brakuje choćby do Roberta.POZDRAWIAM.


avatar
McLfan

09.06.2010 23:13

0

Ja nie wiem... Wy macie jakieś polskie kompleksy i przelewacie je na Renault? Biedaki, nie wspomniał o nich. Żałosne to jest koledzy. Prawda jest taka, że Renault IMO do końca sezonu zostanie na 5 miejscu. Na miejscu Whitmarsha nie wymieniał bym w czołówce Merca, a nie dodawał na siłę Renault...


avatar
Kojo

10.06.2010 02:27

0

No tak 3 zespoły to większe pole do popisu w tzw. "Jeździe zespołowej", więc rzeczywiście może być ciekawie jak 3 bolidy z jednego zespołu będą jechać obok siebie i pewnie w takiej kolejności jak jadą, dojadą do mety, bo w końcu interes zespołu ważniejszy niż indywidualne chęci kierowców, ale to tylko moje takie przypuszczenie. 16. zyla1996@ Jak ktoś wcześniej napisał 3 bolidy jednego zespoły by były tylko przy mac 8 teamach, więc na torze by było 24 bolidy, czyli tyle ile mamy teraz.


avatar
piotrek74

10.06.2010 10:11

0

Najlepiej po cztery -Fi jeszcze załapie się .


avatar
Kojag

10.06.2010 15:19

0

16. I to jest właśnie genialny pomysł. Rozgrywać GP na dłużyszych torach! Tylko takich torów jest niewiele... No ale na przykład SPA, Le Mans, a inne mogłyby zostać przedłużone ;)


avatar
arassF1

11.06.2010 10:49

0

popieram 16. zyla1996, dodtkowo więcej możliwości wyprzedzania i oczywiście mniej zespołów.


avatar
Ataru

11.06.2010 11:12

0

18. MARU, Robert robi swietna robote, ale... nie popelnia bledow bo nie ryzykuje. Niestety.


avatar
MARU

12.06.2010 09:23

0

24.Ataru To dam C i jeden przykład w Monaco jeżdził na krawędzi i cchyba najbardziej ze wszystkich ryzykował,on poprostu wie na co może sobie pozwolić.


avatar
szerter

12.06.2010 11:28

0

Wyobrażacie sobie 3 kierowców z jednego zespołu na podium?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu